Meer dan 400 meldingen op nieuw digitaal meldpunt

Sinds de lancering van het digitale meldpunt kreeg Rotselaar 413 meldingen van problemen in de gemeente. Daarvan werden 380 registraties opgelost.

Vorig jaar lanceerde de gemeente een digitaal meldpunt om inwoners de kans te bieden, om los van de openingsuren van de gemeentelijke diensten, problemen te melden. Dit leidde vorig jaar tot 413 meldingen.

“De meeste meldingen gaan over de beschadiging van een weg, fiets- of voetpad”, zegt Jelle Wouters (CD&V). “Andere gaan over verkeersborden die moeilijk leesbaar zijn. De top drie wordt vervolledigd met vragen over het onderhoud van bomen en struiken die het zicht op de openbare weg belemmeren.”

DSC_9764.jpg

Alle meldingen worden opgevolgd door de Groendienst en de Technische Uitvoeringsdienst. “Maandelijks agendeert het schepencollege de nieuwe en uitgevoerde meldingen, zodat de opvolging ervan snel en efficiënt gebeurt”, zegt hij. “Meer complexe vragen worden apart behandeld in de agenda van het schepencollege.”

Intussen werden 380 van de 413 meldingen opgevolgd. “Als Rotselaar niet bevoegd is, volgt een doorverwijzing”, zegt Wouters. “De gemeentediensten sturen de melding dan rechtstreeks naar de verantwoordelijke van de provincie of de Vlaamse overheid.

Bron: Het Nieuwsblad - Jct